5 تکنیک افزایش فروش سایت فروشگاهی

اصل مطلب:
مهم‌ترین تکنیک‌های افزایش فروش سایت فروشگاهی عبارتست از: فعال کردن سیستم بازیابی سبدخریدهای رهاشده، پکیج‌بندی یا باندلینگ محصولات، پروموشن‌ها یا فروش کمپینی، رصد سفارشات مشتری‌ها و دادن پیشنهادهای هوشمند و ... .
فهرست مطالب

افزایش فروش سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی،‌ ساده‌ترین کار ممکن است، اگر با من همراه شوید!

من به کمک اصول بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)، نکات و تکنیک‌هایی به شما خواهم گفت که با پیاده‌سازی آن،‌ می‌توانید به صورت مشهود،‌ فروش وبسایت فروشگاهی خودتان را افزایش دهید.

فقط کافیست تا انتها و به دقت این پست را بخوانید…

۱)‌ فعال‌سازی سیستم بازیابی سبدخریدهای رهاشده

به تجربه و با قطعیت ۱۰۰٪ می‌توانم بگویم که استفاده از سیستمی برای بازیابی و ریکاوری سبدخریدهای رهاشده، موثرترین استراتژی و تکنیک برای افزایش فروش سایت‌های فروشگاه اینترنتی است.

برطبق آمار، میانگین نرخ سبدخرید رهاشده ۶۹.۹۹٪ می‌باشد و این عدد برای سال ۲۰۲۴ چیزی در حدود ۶۸ تا ۷۰ درصد تخمین زده می‌شود.

بهتر است این آمار را اینطور معنی کنم که: به طور میانگین از هر ۱۰ سفارشی که مشتریان در سایت شما شروع می‌کنند، ۷ مورد آن در میانه مسیر لغو می‌شود و فقط ۳ مورد قطعی به انتها و وضعیت تکمیل شده می‌رسد.

یعنی هر مقدار در سایت خود می‌فروشید، حداقل دوبرابر آن را سوخت داده‌اید!

استفاده از مکانیسمی برای ریکاوری این سفارش‌های رها شده به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید پول سوخت شده خود را زنده کنید.

بازیابی سبدخریدهای رهاشده برای افزایش فروش

اگر یک سایت وردپرسی دارید،‌ پیشنهاد من به شما استفاده از افزونه یا پلاگین ایکس‌کارت (XCart) می‌باشد. این درحالی‌ است که اگر سایت شما بر بستری غیر از وردپرس ایجاد شده است،‌ احتمالا باید از یک برنامه‌نویس برای پیاده‌سازی چنین سیستمی کمک بگیرید.

خبر بد اینکه اگر از سایت‌سازها استفاده می‌کنید،‌ چنین قابلیتی را من در هیچکدام ندیدم و متاسفانه روش جایگزینی هم برای فعالسازی این قابلیت وجود ندارد. (توصیه می‌کنم پست «طراحی سایت: وردپرس یا سایت‌ساز؟» را حتما مطالعه کنید.)

در هر صورت، شک نکنید که استفاده و راه‌اندازی چنین سیستمی،‌ به‌شدت می‌تواند روی افزایش فروش وبسایت فروشگاهی شما تاثیرگذار باشد،‌ خصوصا اگر تعداد و حجم سفارشات روزانه سایت شما زیاد باشد.

۲)‌ ایجاد باندل یا پکیج از محصولات

باندلینگ (Bundling)‌ یا ساخت پکیجی از محصولات،‌ یکی دیگر از روش‌های افزایش میزان فروش فروشگاه اینترنتی شماست.

به کمک باندلینگ صحیح، شما می‌توانید مخاطبی که قصد خرید محصول X را دارد، ترغیب کنید تا پکیجی از شما خرید کند که هم محصول X و هم محصول Y و Z در آن می‌باشد. بدین ترتیب طبیعی است که از لحاظ ریالی،‌ پول بیشتری هم از او دریافت کرده‌اید.

سوال اینجاست که چرا مشتری که به دنبال محصول X بوده است، اکنون باید پکیج X+Y+Z را خریداری کند؟ این دقیقا موضوعی است که باید در آن حرفه‌ای شوید.

در واقع این اجرای صحیح تکنیک باندلینگ است که سبب موفق آن می‌شود. شما باید به خوبی از تکنیک‌های فروش و همچنین نورومارکتینگ آگاه باشید تا بتوانید با به کار گیری آن، وعده‌ و پیشنهادی جذاب به مشتری خود بدهید.

به طور خلاصه، تکنیک‌هایی که شما می‌توانید برای ترغیب مشتری به خرید بیشتر انجام دهید عبارتنداز:

  • باندل کردن محصولات پرفروش با یکدیگر
  • باندل کردن محصولات مکمل با یکدیگر (از نظر کاربرد)
  • استفاده از استراتژی قیمت‌گذاری ترغیب‌ کننده
  • آفرهای جذاب فقط برای باندل‌ها (ارسال رایگان،‌ مشاوره رایگان و …)

۳) اتصال سایت به ترب

اولین چیزی که به هر سایت فروشگاهی توصیه می‌کنم،‌ این است که هرچه سریع‌تر سایت خود را به ترب (و یا سایر وبسایت‌های واسط)‌ متصل کنند.

وبسایت ترب، یکی از پربازدیدترین سایت‌های ایران است که باعث می‌شود فروش زیادی را تجربه کنید. اتصال سایت به ترب هم اصلا سخت و دشوار نیست و به راحتی می‌توانید سایت خود را متصل کنید.

افزایش فروش با اتصال سایت به ترب

برای راهنمایی بیشتر، این لینک از سایت ترب را مطالعه کنید و فرآیند مربوطه را طی کنید.

۴) رصد سفارشات و ارائه پیشنهادات هوشمند

یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند فروش وبسایت فروشگاهی شما را بسیار افزایش دهد، این است که الگوی سفارشات مشتری‌های خود را تحت نظر قرار دهید.

اگر به‌دقت سفارشات مشتریان خود را رصد کنید،‌ متوجه الگوهایی می‌شوید که می‌توان از آنها بهره برد. بگذارید مثال بزنم:

فرض کنید شما گوشی‌ آیفون ۱۵ پرومکس می‌فروشید. با بررسی الگوی سفارشات و مخاطب‌شناسی می‌توانید بفهمید که در کنار این گوشی، نیاز است که آداپتور شارژ هم به مشتری فروخته شود. با تشخیص چنین الگویی،‌ می‌توانید به کاربرانی که آیفون ۱۵ پرومکس به سبدخرید خود اضافه می‌کنند،‌ به صورت هوشمند پیشنهاد خرید آداپتور را نیز بدهید. همچنین شاید بتوانید یک قاب و یک گلس نیز در کنار آن بفروشید.

توجه کنید که اگر چنین پیشنهادی به مشتری ندهید، احتمال اینکه خودش این موارد را به صورت خودکار به سبدخرید خود اضافه کند، بسیار کمتر است. اما شما با یک پیشنهاد هوشمندانه در زمان مناسب،‌ می‌توانید احتمال فروش این آیتم‌ها را نیز افزایش دهید و در نتیجه مبلغ بیشتری از مشتری دریافت کنید.

۵)‌ پروموشن‌ها و فروش کمپین‌محور

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که باعث فروش بیشتر و انفجاری در فروشگاه اینترنتی شما می‌شود، استفاده از کمپین‌ها و پروموشن‌هاست.

فروش بیشتر در فروشگاه اینترنتی با کمپین

شما می‌توانید در مناسبت‌های خاص نسبت به برگزاری کمپین‌های فروش و جشنواره‌ها اقدام کنید. برگزاری جشنواره‌های فروش به شما کمک می‌کند در یک بازه زمانی محدود،‌ فروش زیادی را تجربه کنید که چندین مزایا دارد:

  • می‌توانید محصولات خاصی را به صورت انتخاب شده بفروشید. محصولاتی که شاید در انبار شما برای مدت زیادی باقی مانده است.
  • می‌توانید یک محصول را که به صورت عمده و با قیمت خوبی خریداری کرده‌اید، در تعداد بالا بفروشید.
  • می‌توانید نقدینگی خوبی برای خرید محصولات و گسترش کسب و کار خود ایجاد کنید.
  • و … .

+۵۰ نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاه اینترنتی

این ۵ تکنیکی که به شما آموزش دادم،‌ نتیجه مطالعات من در زمینه بهینه‌سازی نرخ تبدیل و همچنین تجربه مشاوره‌هایی است که به وبسایت‌های فروشگاهی مختلف داده‌ام و به وضوح توانسته‌ام افزایش فروش آنها را مشاهده کنم.

توصیه می‌کنم برای مطالعه بیشتر و عمیق‌تر و همچنین درک کامل چگونگی افزایش فروش و تبدیل وبسایت خود، کتاب الکترونیکی که نوشته‌ام را تهیه کنید.

ایبوک من با نام «وبسایت فروشنده» بر روی تکنیک‌ها و نکاتی تمرکز دارد که با پیاده‌سازی آنها بر روی وبسایت خود،‌ می‌توانید شاهد افزایش درآمد و فروش خود باشید.

برای مطالعه اطلاعات بیشتر درباره این ایبوک و در صورت تمایل دانلود آن، کافیست بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

ایبوک وبسایت فروشنده

ختــم‌کــلام

این مقاله قطعا به مرور زمان آپدیت می‌شود و نکات بیشتری به آن اضافه می‌شود ولی تصور نکنید که قرار است تمامی موارد گفته شده را در سایت خود پیاده‌سازی کنید.

شما فقط کافیست ۱ تکنیک را انتخاب کرده و همان ۱ تکنیک را به درستی اجرا کنید. مطمئن باشید نتیجه‌ای که خواهید گرفت بسیار بهتر از زمانی است که بخواهید تمامی تکنیک‌ها را اجرا کرده و نتوانید به خوبی همه آنها را پیاده‌سازی کنید.

لازم است این خبر را نیز به شما بدهم که من جدیدا خدمت جدیدی به سایت اضافه کرده‌ام و آن بحث مشاوره بهینه‌سازی فروش اینترنتی است. اگر نیاز دارید که من به عنوان مشاور در کنار وبسایت فروشگاهی شما باشم و به افزایش فروش آن کمک کنم،‌ کافیست وارد صفحه مربوطه شده و درخواست خود را برای من ثبت کنید.

در نهایت، منتظر کامنت و نظرات شما هستم.
0
راحت باشید و برای من سوالات و تجربیات خود را بنویسید.x
5 1 رای
به این مقاله امتیاز دهید
نیما حسن زاده

نیما حسن زاده

نیما حسن زاده هستم، از سال 97 به صورت تخصصی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم. در حال حاضر به صورت تخصصی روی شاخه CRO و بهینه‌سازی فروش متمرکز هستم. این‌جا سعی می‌کنم دانش و تجربه خودم را با شما به اشتراک بگذارم.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
0
دوست داریم نظرتو بدونیم، پس برامون بنویس...x