آپدیت May 2022 هسته الگوریتم گوگل

اصل مطلب:
فهرست مطالب

همانطور که مستحضر هستید، ماه May 2022 مصادف شد با یک آپدیت در هسته الگوریتم گوگل!

طبق روال همیشه، ما متخصصین سئو در این ایام بسیار نگران و در عین حال منتظر هستیم تا ببینیم نتیجه کار چه می شود.

اما حالا که ریلیز این آپدیت الگوریتم May 2022 به اتمام رسیده است، زمان خوبی است که به بررسی تخصصی آن بپردازیم.

پس بزن بریم 🙂

این پست همواره آپدیت می شود. [آخرین آپدیت: 24 خرداد ۱۴۰۱]

آپدیت الگوریتم هسته گوگل May 2022

گوگل هر ساله به دفعات الگوریتم خود را آپدیت و بروزرسانی می کند، اما همه این آپدیت ها تاثیر آنچنان زیاد و بزرگی ندارند.

معمولا بزرگترین تاثیرات و تغییراتی که در رتبه ها و نتایج SERP بوجود می آید، ناشی از آپدیت هسته الگوریتم است.

در ماه می امسال نیز (اردیبهشت-خرداد) یک آپدیت در هسته الگوریتم رخ داد که گوگل عزیز بعد از صرف هزینه های بسیار و چندماه درگیری، نام آن را آپدیت May 2022 گذاشت! جا دارد یک خسته نباشید عرض کنیم خدمت بروبکس گوگل 🙂

همچنین این آپدیت از آن دسته آپدیت هایی است که به صورت رسمی توسط خود گوگل تایید شده است و متن دقیق خبر آن را می توانید در این لینک، ببینید.

جزئیات بیشتر آپدیت May 2022

اولین بار، اطلاعیه این آپدیت در تاریخ 25 می (4 خرداد) توسط گوگل منتشر شد و اعلام کرده بود که ریلیز کامل این آپدیت، چیزی در حدود 2 هفته زمان می برد.

پس از آن، در تاریخ 9 جوئن (19 خرداد) اعلام کرد که این آپدیت به طور کامل ریلیز شده است.

آپدیت الگوریتم may 2022 هسته گوگل

طبق معمول همیشه، گوگل تنها اطلاعاتی که درباره آپدیت ها به ما می دهد این است که ما قصد داریم کیفیت نتایج جستجو را بهبود بدهیم، نیاز نیست کار خاصی انجام دهید، ما فقط قرار است به سایت های خوب پاداش بدهیم و از این دست چرت و پرت ها!

در حقیقت اطلاعات بدرد بخوری از خود شخص گوگل قرار نیست به دست ما برسد و برای این موضوع باید صبر کنیم تا افراد و سازمان های مختلف تست های خودشان را انجام دهند و نتایج آنالیز را در اختیار ما بگذارند.

اما یک نکته مهم وجود دارد که می توان از سیاست های گوگل متوجه شد!

نکته این است که گوگل معمولا اکثر آپدیت های خود را به صورت رسمی اعلام نمی کند، مگر اینکه قرار باشد تاثیر زیادی بر روی نتایج SERP بگذارد. بنابراین می توان فهمید که آپدیت هسته الگوریتم May 2022 در نتایج جستجو غوغا کرده است!

تئوری هایی درباره آپدیت الگوریتم May 2022

در این بخش قرار است تئوری ها و فرضیاتی که درباره این آپدیت الگوریتمی گفته می شود را با هم بررسی کنیم.

من صرفا موارد مختلفی که از سورس های مختلف دیده و یا شنیده ام را بیان می کنم. استدلال و استناد برعهده خودتان!

درضمن خوشحال می شوم اگر شما هم تئوری یا فرضیه جالبی درباره آپدیت الگوریتم May 2022 دارید، در قسمت کامنت با من به اشتراک بگذارید.

آماده؟ حاضر؟ بریم..

تئوری 1)

هنوز حوصله نداشتم بنویسم! بخش بعدی را بخوانید، جذاب تر است 🙂

.

.

تجربه و نتایج شخصی من

این پست را که نوشتم، حس کردم یک جای کار می لنگد!

من به عنوان یک متخصص سئو، حداقل دیتایی که می توانم در این زمینه بدهم، این است که چند مورد از تجربیات و تغییراتی که خودم حس کردم را با شما به اشتراک بگذارم، هر چند که شاید در حد یک فرضیه بی پایه و اساس باشد!

پس بگذارید نمودار سرچ کنسول 3 پروژه مختلف را به شما نشان بدهم و بر روی آنها نظر خودم را بگویم. توجه کنید که این 3 پروژه همگی سایت های تازه کار بوده و تقریبا همگی کمتر از 4 ماه عمر دارند.

این نمودار متعلق به سایتی است که بستر تکنیکال آن تقریبا مناسب است و می توان گفت از 100 امتیاز بالای 75 را می گیرد. از نظر محتوایی نیز به شدت حجم تولید محتوا بر روی آن بالاست و از لحاظ آف پیج هم هزینه زیادی بر روی آن شده است.

نکته خاص مربوط به این وبسایت، اسکیل بزرگ آن و فعالیت سنگین محتوایی/آف پیجی بر روی آن است.

مشاهده می کنید که وبسایت قبل از آپدیت روند صعودی داشته و بعد از آپدیت هم به روند خود ادامه داده است. بنابراین من از این نمودار، برداشت خاصی نمی توانم داشته باشم.

نمودار دوم، مربوط به وبسایت خودم است! اگر بخواهم خلاصه ای از وضعیت وبسایت خودم بگویم، بستر تکنیکال بسیار عالی بوده و امتیاز بالای 98 از 100 را دریافت می کند. وضعیت تولیدمحتوا تا تاریخ 2 خرداد نظم بسیار خوبی داشت اما تا به امروز (24 خرداد) دیگر محتوایی تولید نشد. همچنین تقریبا تابحال حرکت آف پیجی بر روی سایت انجام نشده است.

نکته خاص مربوط به این وبسایت، تولید محتوای منحصربفرد آن است، حداقل از نظر خودم!

مشاهده می کنید که بعد از آپدیت، روند اندکی صعودی شده است. حال این صعود می تواند به دلیل تاثیر تولیدمحتواهای قبلی باشد و یا مربوط به آپدیت.

با توجه به مطالعاتی که در فروم ها و انجمن های مختلف داشته ام، احتمال می دهم در آپدیت May 2022، احتمال می دهم که سایت های کوچک، یک شانس برای رشد سریعتر پیدا کرده اند.

در نهایت نمودار سوم، مربوط به وبسایتی فروشگاهی است که از لحاظ تکنیکال نمره 60 می گیرد و تولید محتوا و آف پیج خیلی منظمی ندارد. اما با این حال در چندین عبارت صفحه 1 گوگل است.

همانطور که مشاهده می کنید، روند قبل از آپدیت، صعودی بوده است اما بعد از آپدیت، این روند ثابت شده است.

با مقایسه این نمودار و نمودار قبلی، به این نتیجه و فرضیه می رسم که احتمالا گوگل سایت هایی که حرف خاصی برای زدن ندارند را پنالتی نه، اما نسبتا درنظر نمی گیرد.

در واقع سایت خود من، حداقل از نظر محتوایی حرفی برای گفتن دارد اما این سایت خیلی معمولی است. بنابراین حس می کنم لازم است در ابتدا به تکنیکال و سپس به فعالیت های تولیدمحتوا و آف پیج، شتاب بیشتری بدهم.

ختم کلام

ختم کلام اینکه به نظر من هنوز دیتای درست و قابل استنادی درباره این آپدیت در دست نیست و باید منتظر کمپانی های بزرگ باشیم تا نتایج تست های خود را منتشر کنند.

البته که بهتر است خودمان هم دست به کار شویم و با توجه به پروژه های مختلف و پرس و جو از همکاران و دیگر متخصصین، یک تخمین اولیه داشته باشیم و بتوانیم جلوتر از سایر رقبا حرکت کنیم.

اما نکته ای که باید بدانید این است که همواره همه نتیجه گیری های ما، در نهایت یک فرضیه هستند و نمی توان قطعی به آن استناد کرد.

همانطور که همیشه گفتم، در سئو قطعیتی وجود ندارد!

یه‌مشت سوال

آپدیت هسته الگوریتم گوگل (May 2022) در چه تاریخی لانچ شد؟

این آپدیت در تاریخ 4 خرداد به صورت رسمی اعلام شد و در تاریخ 19 خرداد، ریلیز آن به پایان رسید.
اطلاعات تکمیلی و جزئیات بیشتر درباره این الگوریتم را در این پست بخوانید. کلیک کنید!

بعد از آپدیت May 2022 وبسایتم افت کرد. چکار کنم؟

هیچ کاری! هر کار شتابزده ای که بعد از افت های آپدیتی انجام دهید، شک نکنید که به ضرر شما تمام می شود. باید به عنوان یک متخصص سئو یاد بگیرید خونسرد باشید و منطق و روال کلی سئو را در پیش بگیرید.
توصیه می کنم این پست را بخوانید تا بیشتر با این آپدیت آشنا شوید..


در نهایت، اگر هر سوال، نظر، تجربه و یا ابهامی دارید، همین الان کامنت کنید!
در اسرع وقت، شخصا به دیدگاه شما پاسخ خواهم داد. جدای از اینکه کامنت شما به‌شدت به من انرژی مثبت تزریق می کند 🙂

0 0 رای
به این مقاله امتیاز دهید
نیما حسن زاده

نیما حسن زاده

نیما حسن زاده هستم، از سال 97 به صورت تخصصی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم. در حال حاضر به صورت تخصصی روی شاخه CRO و بهینه‌سازی فروش متمرکز هستم. این‌جا سعی می‌کنم دانش و تجربه خودم را با شما به اشتراک بگذارم.
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبز💚

واقعا از نوع نوشتار و نگارش شما لذت میبرم و منو علاقمند به این مباحث میکنه

فهرست مطالب
2
0
دوست داریم نظرتو بدونیم، پس برامون بنویس...x